2019. június 6., csütörtök

FILMES TAG - SNITT (2019)


Gondoltam, ha már kaptam egy „kihívás / filmes TAG/ felkérést” kedves @Nevra barátnőmtől, a blogomat is bevonom a buliba, és itt adom meg a válaszokat. Úgyis érik már egy-két újabb bejegyzés. Akkor lássuk csak... :)

01. Melyik volt életedben az első meghatározó film, amit láttál?
Némi gondolkodás után azt kell mondjam, hogy A bolygó neve: Halál, vagy egyszerűen csak Aliens, ahogyan én szeretem. Általános iskola vége felé nagy Sigourney Weaver rajongó voltam, de anyu óvott a véresebb filmektől. Viszont annyira akartam, tehát megnézte velem. (Egyedül nem mertem, na...) Még takargattam a szemem itt-ott, de aztán meggyőződtünk róla, hogy ez inkább sci-fi, mint horror. Mivel egy rajongó-korszakot indított el nálam, ezért ez a legmeghatározóbb, és sok emlékem kötődik hozzá. Utána szépen lassan elmúlt ez a nagy rajongás, és átalakult tiszteletté, amit Weaver iránt érzek mind a mai napig. 

02. Mi volt az utolsó film vagy sorozat, amit láttál? 
A filmnél kicsit puskáztam, mert mostanában inkább sorozatokat nézek. A Hajsza a győzelemért című filmet láttam utoljára. Kicsit szomorúan írom ezt, mert éppen azt követő napon halt meg Niki Lauda, mikor én úgy döntöttem, hogy megnézem ezt a gyönyörű filmet. A Forma-1-et sokáig követtem figyelemmel, jókat szurkoltunk anyuval. Szinte minden nagy név ismerősen cseng számomra, így tehát Laudáé is. Már nagyon érett ennek a filmnek a megtekintése. 
Sorozatok esetében most anime maratont tartok, és a legutóbb megkezdett, az a Fairy Tail. Amit viszont legutóbb fejeztem be, az a Derry Girls. Így az ír humort is közelebbről megismerhettem. 



03. Mik a kedvenc filmjeid?
Ennél a kérdésnél mindig ugyanúgy bajban vagyok, mint a könyvek esetében. Szerencsére többesszámban nyilatkozhatok, bár így is hosszú lenne a lista. Mióta gyakrabban látogatom a snitt.hu oldalt, sokkal több filmmel megismerkedtem, és születtek új kedvencek is; vagy a hangulat, vagy a színészi játék hozta közel hozzám őket. Például az Így neveld a sárkányodat minden részét akárhányszor meg tudnám nézni. De ilyen a Viking vakáció, az Ahol a szivárvány véget ér, és A szív bajnokai, amik a drámát humorba burkoltan közvetítik. Van mélység, mondanivaló, de nem unalmas, nem szájbarágós. Elér hozzád és megérint. Én legalábbis így éreztem. Ami még szintén nagy hatást gyakorolt rám, az A legnagyobb showman és a Cirque du Soleil: Egy világ választ el. Mindegyik a cirkusz világát mutatja be, hozza közel hozzád. Kedvenceknek most őket nevezném elsősorban. 

04. Milyen műfajú filmben lennél szívesen karakter? 
Én nagyon nagyon szívesen lennék Sailor harcos a csajok oldalán. Tehát belülről is felfedezném a Sailor Moon univerzumát, mert egyszerűen fantasztikus. Ebből következően a fantasy a műfajmegjelölésem. 

05. Ki játszana téged egy filmben? 
Ha már lehetnék karakter egy filmben, nyilván nem engedném senkinek, hogy eljátsszon engem, hiszen erre én lennék a legalkalmasabb. Én ismerem magam a legjobban  még akkor is, ha ezen a téren van hová fejlődni. A szerep az enyém. 

06. Mi a TOP 3 kedvenc sorozatod? 
Jajj, lássuk csak... sok itt az egymásba vágó kérdés. No nem gond. Itt animéket tudok felsorolni, mert TOP kategóriába csak azok csúsznak bele. Röviden, tömören: Kaleido Star, Sailor Moon Crystal, Fairy Tail.

07. Mi idegesít legjobban egy filmben? 
A céltalanul béna és idegesítő karakterek nagyon ki tudnak hozni a sodromból. Akik viccesnek hiszik magukat, de inkább a hű de gáz kategóriába csúsznak. Az erőltetett poénokat szintén ki nem állhatom, ahogyan az elrontott szinkront sem. A felesleges, iddőhúzó jelenetek, mű-dráma, aminek semmi funkciója nincs, és inkább idegtépő, semmint megható. A túldramatizált klisék, a giccs és a nyálban úszó romantika. Valamint a logikai bakik és az ostoba főhősök. Mikor nézzük a történetet és kézzel fogható lenne a megoldás, de mégis másfelé indul a főszereplő, és nem értjük, miért. 

08. Mi az a film, vagy sorozat, amit soha nem fogsz megnézni? 
Én biztosan nem fogok megnézni agyatlan, öldöklős zombifilmeket, ahol az erőszak céltalan, és csak a vér folyik. A trash és bármiféle horror nálam tiltólistás. Nem szeretek félni. Van amúgy is elég sokkoló dolog a világban, ezt nem fokozom, ha nem muszáj. Valamint a sitcom-októl sem vagyok elragadtatva, némelyik nagyon erőltetett és gyenge. Nem veszem mindet egy kalap alá, biztos van nagyon jól sikerült is, de magát a műfajt nem kedvelem. 

09. Melyik színésszel / színésznővel, filmrendezővel találkoznál szívesen? 

Ha ezt a kérdést általános iskolás koromban teszik fel, akkor egyértelműbb választ tudtam volna adni rá. Most már nem, mert a rajongásom átalakult, és senkit sem tudok kiemelni, aki a csúcson mozogna, mint legnagyobb kedvenc. Nyilván szívesen összefutnék Emily Blunttal vagy Lily Collins-al, biztosan találnánk közös témát. És bizony kifaggatnám Ohara Sayaka-t is a japán szinkronszínészetről, és arról, neki vajon ki a kedvenc anime karaktere. Na őt nagyon szeretem, a hangját már felismerem, és gyönyörűen énekel. 



10. Mi az aktuális kedvenced, amit most láttál, vagy most szeretnél megnézni?  

Kettő van, ez pedig a Sailor Moon Crystal és a Kaleido Star. Sorrendet nem tudok felállítani, mert mindegyik másért tetszik. A Kaleido Star annyira megnyitja az ember lelkét, hogy szinte képes szárnyalni. Hihetetlen, hogy a szeretetnek, tiszteletnek, barátságnak és ragaszkodásnak mennyi megnyilvánulási formája létezik. Ez a sorozat optimizmussal tölt el, és bíztat arra, hogy igenis képes vagy elérni a céljaidat, ha komolyan gondolod azt, és megvan benned a kellő kitartás hozzá. A Sailor Moon pedig egy olyan komplex világot varázsol elénk, ami táplálja képzeletünket, és nagyon könnyen el tudjuk helyezni magunkat ebben az univerzumban.  


El is fogytak a megválaszolandó kérdések. Köszönöm szépen a lehetőséget és a figyelmet. :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése