2022. február 20., vasárnap

BOLDOG KÖNYVFÜGGŐ VALLOMÁSAI BOOK TAG


01. Miért szeretsz új könyveket venni?
Ez már szinte mánia nálam. A kedvenceimet szeretem a polcomon tudni. Ha sorozatról van szó, addig nem nyugszom, míg be nem szerzem a hiányzó részeket. Könyvtárba is sztoktam járni, de ami megtetszik, azt meg is veszem. Így jártam például a Wonder Woman  A háborúhozóval is. Megláttam a polcon, ki is kölcsönöztem, és annyira megtetszett, hogy muszáj volt magaménak tudnom. És mivel ez a DC legendák sorozat része... nem volt megállás :) Emellett szeretem tágítani az érdeklődési köröm, új korokat, témákat, fantasy-világokat, szerzőket megismerni, felfedezni. És valahogy megnyugtatóbb érzés, ha a könyv, amit a kezemben tartok, a sajátom, nem pedig kölcsön példány, amitől meg kell válnom egy idő után. Lehet, hogy bolondságnak hangzik, de én így érzem. 
 
02. Milyen gyakran vásárolsz új könyveket?
Ez nagyon változó nálam. Van, hogy hirtelen erős késztetést érzek arra, hogy ezt a könyvet azonnal meg kell vennem, és már megyek is a legközelebbi boltba felkutatni. Aztán egy ideig szünet, és semmi új olvasmány nem kerül a birtokomba. Havonta egy-kettő általában normálisnak számít nálam. Volt, amikor hentente is becsúszott valami izgalmas  „ez nekem feltétlenül kell!” regény. Főleg ünnepek környékén szokott ez megesni. Ilyenkor nem tudok parancsolni magamnak.  

03. Hol szeretsz jobban vásárolni – könyvesboltokban vagy webshopokban?
Mikor elkezdődött a covid-időszámítás, áttértem a webshopokra. Előtte szerettem hosszan nézelődni a könyvesboltokban. Még ha nem is vettem / veszek semmit, akkor is sajátos hangulata van ennek a kis programnak. Nekem való közegnek éreztem mindig is a könyvesboltokat. Mostanában visszalopakodtam, de a maszk viselése erősen rontja az élmény-érzetet. Persze izgalmas dolog böngészni a webshop oldalakon is, de mégsincs akkora varázsa.  

04. Van kedvenc könyvesboltod?
A tatabányai és a Nyugati téren lévő Librit szeretem nagyon. Jó a társaság, több eladót ismerek személyesen is, többek közt az egyik legjobb barátnőm is ott dolgozik. 

05. Szoktál előrendelni?
Jodi Taylor St. Mary-krónikák, valamint Angela Marsons Kim Stone sorozatának új részeit mindig előrendelem. Ha hallok egy-két izgalmasabb könyvről, ami nagy sikernek ígérkezik, akkor még előfordul. Általánosságban azonban nem jellemző.  

06. Van havi limited?
Nincs, de már muszáj lesz felállítani, mert ha nagyon belelovallom magam, nehezen tudok leállni a könyvvásárlással. Mindig akad egy új kedvenc, aminek képtelen vagyok ellenállni. 

07. Hogy állsz a könyvvásárlási tilalommal – szoktál élni vele?
Nem, de előbb-utóbb szükséges lesz ez is, akárcsak a limit bevezetése. Már alig férnek el a könyvespolcomon a könyvek. 

08. Milyen hosszú a kívánságlistád?
Ajjajjj. Mindig egyre hosszabb és hosszabb... 

09. Melyik az a három könyv (a kívánságlistádról vagy az előrendeltek közül), amiket most azonnal a magadénak akarsz tudni?
Szeretném, ha teljes lenne végre a Helen Grace-sorrozatom is, de sajnos a Szegény kisfiú és az Erdő mélyén eddig egyszerűen beszerezhetetlen. Utána pedig az Üvegtrón összes :) (ez jóval több, mint három, tudom... ) :D 

Köszönöm szépen @Popovicsp87 , hogy gondoltál rám :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése