2018. április 24., kedd

KIS ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ A XX. BUDAPESTI NEMZETKÖZI KÖNYVFESZTIVÁLRÓL ÉS A MOLYRÓL

Nekem az idei könyvfesztivál volt a kedvencem, több szempontból is. Az első és legfontosabb szempont mindjárt az, hogy ezen voltam először személyesen molyként. Teljesen spontán jött az ötlet, hogy szabaddá teszem magam, és felruccanok erre a négy napra (2013. április 18-21) Pestre a Millenárisra. Persze kicsit vissza kell nyúlnom a sztoriban, hogy valóban érthető legyen ez a spontaneitás, jah és a moly-dolog. 
A molyságra legkedvesebb hugicám beszélt rá, és regeltem is, de akkor még igazán nem foglalkoztam vele. Szégyen-gyalázat, hanyagoltam elég sokáig. Aztán valamiféle sugallatra felléptem oda nem sokkal a fesztivál előtt és némi aktivitásba kezdtem, és rögtön az első ilyen nem-lanyha megnyilvánulásom után össze is molyoltam 6 ismerőst. Olvasni eddig is szerettem, de ezután már a moly-hoz is megjött a kedvem. Hihetetlenül gyorsan függővé váltam. 
Hát ezek után tutira ott volt a helyem a könyvek és barátaik közt. Csütörtökön (ápr.18.) fel is mentem egyedül. Senkit nem ismertem, de két úti célom volt, a moly-stand és a Cor Leonis Könyvkiadó. Hűűűű ez utóbbi még érdemelne némi kitérőt magyarázatügyileg, ám úgy döntöttem, annak az élménynek egy külön bejegyzésben a helye.  
Sok molytárssal összefutottam, könnyen fel lehetett ismerni őket. Mégpedig ezeknek a klassz kis kitűzőknek és matricának köszönhetően, ahol még nevesíthettük is magunkat.


Az alábbi pikcsörből könnyen kitalálni, mi is a moly-nevem.

Szóval, csütörtökön a Cor Leonis jóvoltából begyűjtöttem A Jane Eyre eset című Jasper Fforde által publikált könyvet, mert nagyon tetszett az ajánlás ;) ... és a borító... ;) Kaptam ajándékba egy 2013-as naptárt is, meg egy búkot, íme: 

Engem annyira feldobott ez az egész... olyan szuper érzés volt. Persze a Cor Leonis különkiadásban jobban körvonalazódik majd minden ;)... és akkor jön a Tündérkrónikák is, amiről még itt nem ejtettem szót, de tulajdonképpen ennek a könyvsorozatnak köszönhetem igazán a molyozást és a kiadónál töltött vidám perceket.Ám mielőtt végképp összezavarok itt mindent, visszatérek inkább az élménybeszámoló 1.0-ás verziójához.
A pénteket kihagytam, mert olvasási kényszer jött rám és némi migrén. A tabletta nem, de a könyv már jobban segített. Ki is végeztem A Jane Eyre esetet, és szombaton mehettem is vissza élménybeszámolni. Mert tényleg klassz könyv. De ennek szintén nem ebben a bejegyzésben a helye. 
Szombaton hárman mentünk, egy nem moly barátnőm, egy félig moly (akit megfertőztem) és szerény személyem. Nem moly pajtás korán távozott egy másik buliba, így ketten róttuk a standokat. Közben összeakadoztunk molyokkal, akikkel komoly eszmecseréket folytattunk sok sok könyv témában. A sláger nálam természetesen a Tündérkrónikák és a vámpírok voltak. Most ezekre vagyok rákattanva. Sok rokonlélek molyra leltem  ;) Meg is ugrott az ismerőseim száma estére az oldalon - meg személyesen is. A szombati napon bővült a könyvlista, és már izmosodni kezdem a cipekedéstől. Itt látható minden szerzeményem:
Karen Chance soriját is a Cor Leonis-nak köszönhetem ;) A fesztiválon kiállított standnál remek volt a hangulat; és persze Junot Díaz: Így veszíted el című műve is valahogy ennek köszönhetően vándorolt a gyűjteményembe. 
A Halkirálynő 10. spontán jött, meg hát ha már az első 9 meg van... 
Szombaton zárás után beültünk pizzázni pár mollyal. (Legalább tudtam pihentetni kicsit a kezem, mert már erősen zsibbadt a könyvmennyiségtől). 
Vasárnap még visszamentem A hajnal átkáért... of course... Cor Leonis... ;) utána láttam fél méterre tőlem Bródy Jánost és Vámos Miklóst. Sajnos most nem álltam be a hosszú sorba dedikáltatni. Majd legközelebb. Mindjárt itt a könyvhét ;) 
Pár könyvjelzőt is sikerült begyűjteni: 


 A belépőim:
Mindent összevetve, hiperszuper volt ez a fesztivál.
Sok jófej mollyal futottam össze és kerültem figyelő viszonyba. ;) Ezután szeretnék aktívabb tagja lenni az oldalnak, és talán a blogom is életrevalóbb lesz. Dióhéjban most ennyit... aztán jön a sok sok minden más...  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése