2018. április 26., csütörtök

BATMAN - BAD BLOOD


EREDETI CÍM: BATMAN - BAD BLOOD
MEGJELENÉS: 2016
RENDEZŐ: JAY OLIVA

FŐSZEREPLŐK:
BATMAN - BRUCE WAYNE
NIGHTWING - DICK GRAYSON
BATWOMAN - KATE KANE
ROBIN - DAMIAN WAYNE

KEDVENC KARAKTER: KATE KANE és DICK GRAYSON

TRAILER:
Most végre időm és ihletem is van  ez a ritka pillanatok egyike, mikor mindkettő egyszerre van jelen életemben. 
Szóval... a Kildara kis karácsonyi összejövetelén beszélgettünk arról, mi lenne, ha a képregényeket is bevonnánk valamilyen szinten. Ezt igen jó ötletnek tartom, hiszen sok film jelent meg mostanában, amik többé-kevésbé képregény adaptációk.
Renee Montoya a képregényben
Bevallom őszintén, a DC világa közelebb áll hozzám, ezért ezt az Univerzumot szeretném felderíteni  valamennyire. Azért is érdekel a téma, a kapcsolódási pontok, mert nagy kedvencem például a Suicide Squad és Supergirl, ahogyan a Batman és Superman filmeket is kedvelem (tisztelet a kivételnek). Korábban megtekintettem az Arkham ostroma című animációs Batman-mozit, tegnap pedig sort kerítettem a Bad Blood és a The Killing Joke epizódokra. Sok kedves ismerős visszaköszönt a képernyőről, úgy, mint Kate Kane (Batwoman), Barbara Gordon (Batgirl), Robin és Éjszárny, valamint Renee Montoya.
Szóval Bad Blood, vagy ahogy lefordították: Az elfajzott... de maradjunk az angol címnél. Most nem akarok Wikipédiát játszani, ezért inkább egy élménybeszámoló-jellegű írást szeretnék fabrikálni. Talán sikerül.
A történet középpontjában Batman eltűnése áll. Nightwing és Robin igyekszik helyettesíteni őt, és hamarosan segítségük is akad, mikor feltűnik a színen Batwoman, aki komolyabban elkezd nyomozni Batman eltűnésének ügyében, mert kissé felelősnek érzi magát a történtekért... nem véletlenül... Nagyon hatásos, de a működése inkább veszélyt jelent a városra, és őrá is. El kell döntenem, hogy a szárnyaim alá veszem... vagy végzek vele. (Batman) 
Oké, a sztori tetszett, mert pergős és a szövege is nagyon jó lett. A szinkronnal sem volt bajom, teljesen le tudott kötni ez a majd 80 perc.
Miért is gondoltam azt, hogy előszedem újra a Batman-mozikat? Minden a Supergirl-el kezdődött, mikor megláttam, milyen karaktereket halásznak elő, és pakolnak át National City-be. Maggie Sawyer-nek örültem, mert szimpatikus karakter, még anno a Gotham Central és a Batwoman képregényekből ismerem (többek közt). Aztán a Suicide Squad is kedvet adott, így elkezdtem a Batman-animációkkal múlatni az időt, és bővíteni általános műveltségem a karakterek terén. Így jutottam el a Bad Blood-hoz, amiből a szintén képregényekből már megismert Batwoman is visszaköszön.
Batwoman - Kate Kane a képregényben
Kate Kane mindig is rokonszenves volt számomra, és ez az idők folyamán nem változott. Kár, hogy néha összemossák Batwoman karakterét Batgirl-ével, pedig ők két különböző személy. Ha már itt tartunk, Barbara Gordon (Batgirl) is egy nagyon jó karakter, akinek elég csúnya sorsot szántak az alkotók. Mondjuk senkié sem könnyű ebben az Univerzumban.
Korábban már említettem, hogy a Bad Blood-ban mellékszerepekben olyan karakterek is feltűnnek, akik később, (vagy korábban) fontos szerepet fognak játszani Gotham City életében. Itt van például Renee Montoya nyomozónő. Az ő felbukkanásával a romantikus szálat is belefűzték az alkotók a történetbe, és kicsit feltárul Kate magánélete. Mindez érintőlegesen, a képregényekben jobban kibontják Kate és Renee kapcsolatát. A hangsúly most az érzelmeken van, a belső lelki vívódáson, hogy a múlt folyton a jelenbe tolakszik, és nem ad teret a jövőnek.
Renee és Kate - Batman: Bad Blood
Egek, rég nem nevettem ilyen sokat. (Kate) 
- Észrevettem, hogy nincs jó kedved, amikor megjöttél. Rossz napod van? (Renee)
- Rossz életem van. ... (Kate)
A 18-as karika nem véletlen, hiszen találhatók sokkoló képsorok a filmben. Én nem mutatnám meg nyugodt szívvel egy 12 évesnek. Bár szerintem a 16-os besorolás elég lett volna. Széljegyzetként megemlítem, a The Killing Joke sokkal brutálisabb.
Éjszárny is nagyon rokonszenves, azaz Dick Grayson, a legelső Robin, aki szabadulni is akar Batman árnyékától  Éveken át küzdöttem, hogy kilépjek az árnyékából. És olyan messze boldoguljak tőle az életben, amilyen messze csak lehet. Eszem ágában sincs viselni ezt az átkozott ruhát!  de az iránta érzett tisztelet nem engedi, hogy elszakadjon tőle. Épp ezért ölti magára "jelmezét", és üldözi tovább a bűnt Gothamban, cinkostársa Alfred és Robin, azaz Damian Wayne, Batman fia. Kate hamar leleplezi a kompániát, ám az ő álarca is lehull. Néha mindenkinek le kell vennie az álarcát, hogy emlékeztessük magunkat, kik vagyunk. (Nightwing)
Nightwing - Batman: Bad Blood
Kate tisztelete Batman iránt is mélyen gyökerezik, de kezdetben büszkesége nagyobb volt annál, hogy elfogadja a segítő kezet. Úgy érezte, meg tud állni a saját lábán... ám ez néha nehezebbnek bizonyult, mint gondolta. Már egyszer megmentette az életemet. Mi több, miatta lettem ilyen. ...Amikor kirúgtak a seregből, az életem a szexről, a drogokról és a bulikról szólt. Azt hittem, tudok vigyázni magamra. ... 
Most mintha fordított dolog történt volna. Bár a képregények kialakítottak bennem egyfajta belső szimpátiát, a mozgóképes verzió ezt képes volt elmélyíteni. Sokkal közelebb kerültek hozzám a karakterek, jobban át tudtam érezni gondjaikat, azonosulni velük és eszméikkel. A képregény és a film tökéletesen kiegészítik egymást; ez az együttes fantáziánkat fellobbantja, kiterjeszti, és arra ösztönöz, hogy tovább gondoljuk az eseményeket. Virtuálisan mi is részesévé válunk a kalandoknak.
Kíváncsian várom  a DC-filmeket, és csak remélni tudom, hogy a többi karakterre is áldoznak egy egész estés mozifilmet, mert anyag van bőven :) Nem bánnám, ha kapna önálló történetet Nightwing és Kathy Kane. Szerintem az ő történetük is simán megállná a helyét a moziverzumban. Nem???
Drukkoljunk... hátha!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése