2018. április 24., kedd

VAVYAN FABLE: VÉSZBEJÁRAT


EREDETI CÍM: VÉSZBEJÁRAT  SOROZAT: VIS MAJOR IV.
KIADÓ: FABYEN
OLDALSZÁM: 472
MEGJELENÉS: 2008 (eredeti: 2000)
MŰFAJ: KRIMI

FÜLSZÖVEG:
Vis Major és Kyra Emett, 
a Fertő City utcáin járőröző zsarupáros megest lendületben

Mindketten azt remélik karácsony közeledtével némileg alábbhagy a bűnözés a pszicho városban, és egymással is foglalkozhatnak valahára. Végképp szakíthatnak vagy ölelődzhetnek; összeköltözhetnek,  esetleg megfojthatják egymást. 
Nem csak ők érzik furcsául magukat. A mitikusan behavazott, vakítóan teliholdas, ünnep előtti éjszakák másokat is megbolondítanak. Sorozatgyilkos tombol az utcákon. Bús pasasok vetik magukat a folyóba a Halálpillérről. Válófélben lévő nő indul a férje ügyvédjéhez, csőre töltött flintával. Ámoklovas vágtázik a körúton. Bérgyilkos nők végeznek áldozatukkal, majd lelövik az arra járó zsarukat is. Maffiások élik világukat. 
Nincs nyugalom, áhítat. 
Akció akciót követ. Ők pedig éjhosszat gonosztevőket kergetnek, olykor mezítláb is. Szépségátalakító plasztikai verésekben részesülnek.
Kyra sajátos mikulással – Kéjapóval – konfrontál. A cinikus Vis Major ezt merészeli mondani: „A szerelem abszolút keresztényies dolog. Házasság formájában magában hordja a büntetést is.” 
Zaklatott életvitelük közepette még egy talált gyermekkel, a kutyával, a papagájjal, valamint önnön vágyaik tisztázásával is törődniük kellene. 
Míg nem késő.

Újra velünk vannak!
A konok, büszke, vad, problémás Vis major.
A sznobid, misztikus, elbűvölő Kyra Emett.
Egy újabb ötcsillagos, százvarázsos Fable-regény!

Vészbejárat a negyedik Vis Major epizód ha jól számolok. Olyan hihetetlen, hogy már itt tartok. 
Közeledik a karácsony és a holdtölte. Hőseink nem rajongnak érte. A városban eluralkodik a téboly, elmebuggyantak flangálnak Fertő City szerte.A horror is előbukkan Ginat Vlasta képében, – XXL – aki egy majd három méteres, anyakomplexusos gólem, hobbiként fiatal lányokat skalpolgat és töröget. Vis Major furcsa ajándékot kap, és megelevenedett képregényhősök, retérák terrorizálnak. Hőseink a Se veled, se nélküled színdarabot próbálgatják. Vis Major előbb kámfort játszik, aztán beduzzog, mikor Kyra becsákózik. „Olvasni is próbáltam, de képtelenül kevés könyv bírt lekötni. Kifestettem a házat, hatalmas takarításokat csaptam, dühödten gondoztam a kertet, írni tanítottam a papagájodat, beszélni a kutyát, roskadtra dolgoztam magam, még a szabadidőmben is bűnözőket hajkurásztam, gyilkos, szigorú  kiképzőtáborban nyaraltam, lovagolni és latin táncórákra jártam, még egy rabszolgatartó tamagocsit is beszereztem, és azt boldogságban tartottam, míg meg nem halt, ám semmi, de semmi nem bírt pótolni téged. Hát ekkor csávóztam be! ”  
Ezek után, kérdem én, jogos Vis Major dühedelme? Én együtt érzek Kyrával. Végül is a szamuráj pattant meg némi búcsúsorral.
Köszönthetünk körünkben egy újabb rendőrfőnököt. Kyra meg is okolja ennek miértjét: „A tár ólom viszonzásaként kilőtted a főnökasszonyt. Holott az egész csak egy kis szerelmi civódásnak indult. ... Itt maradtunk feljebbvaló nélkül, nem először. Ráadásul te is elmentél. Remélem, jól érezted magad, életem napsugara. ... Most tehát új főnököt kaptunk. Az illető úr, bece- vagy inkább gúnynevén VIP, hamarosan megérkezik. Addig is előreküldte számos kiállítást megért, méltán elhíresült bájtag-gyűjteményét...”  (Vészbejárat, 11. oldal) Több infót is kaptunk az új főniről, mint kellett. Rosco Vipley szentül hiszi, hogy leveri a lázadást. Úgy kezdi a rendrakást, hogy Kyrát visszapasszolja Adrian Baletta mellé. Hohó, ki is az? Of course, a szamuráj.
Vis Major
Természetesen ismét ömlik a fertő, árad a szubhumán és az ifjabb degeneráció, akik attól érzik erősnek magukat, hogy hajléktalanokat rugdosnak, vernek. Thommy, később Murphy is beúszik a képbe, a kis utcakölyök, akit egy padláson lelnek Kyráék, miközben felszámolnak egy kiskorúakat lenyúló és csúnyán kihasználó bandát. Thommy apjának is fogadja Vis Majort, aki kapásból nem rajong az ötletért, csak látensen. Kyrában túlbuzog a para-szféra, már totálisan képes azonosulni a gyilkossal. Érzi amit az érez. Persze egy fura szerzet szintén hasonlót produkál, a Hobbie nevezetű transz-szexi. A más világ is képviselteti magát. Mért pont az maradni ki? Ismét teljes a káosz Fertő City-ben. A rendrakás erősen akadozik. A durc szamuráj kezd felengedni, Kyra kitartóan szeret és félt. „Legközelebb ne tégy ilyet. Végigkekszeltem a meccset. Bitangul tülekedtek a zabszemek. Borzalmas volt félteni téged, sokat öregedtem. Ha magaddal nem törődsz is, legalább rám gondolj...   
Hozzám Kyra pöppet közelebb állt érzelmileg ebben a részben, mint Vis Major. Az ő hisztijét néhol indokolatlannak tartottam. A következő mondat nagyon belém hasított: ...Segítek neked, hogy végképp megszabadulj tőlem, oké? Amikor alkalom adódik, lelövetem vagy meglincseltetem magam, és többé nem kell világgá szaladgálnod, ha hirtelen berezelsz attól, hogy sej, de boldog vagy mellettem.”  
A szamuráj erre önkritikát gyakorol: „Hímsoviniszta vagyok. Önzök. Szabadságra törekszem.” 
Efféle szópárbajokat vívnak a látens szerelmesek.
Aztán egyszer csak vége lett a könyvnek... de hogyan!!! Fable tudja ám fokozni az izgalmakat. Mikor Bambi féltése eldörrent a mikrofonban, nekem már balsejtelmeim támadtak: „Na, vigyázzatok magatokra! Különösen te, Kyra! Rosszat álmodtam, féltelek.” 
Az öt csillag borítékolva, még a nekem nemtetszős para-pszicho ellenére is. Denisának is voltak megérzései, de ez Kyránál sokkal másabb. Talán összeszokok ezzel a képességével is. Az is nagyon bejött, hogy Denisa és Vis Major után Emett kisasszony is bedrogozik. A két csaj mondjuk szántszándékkal. Ez egy ismerős, visszatérő motívum volt, csak felötlött bennem a hasonlatosság.

No megyek, olvasok tovább. Következzen a Tíz kicsi kommandós...

(tudom, hogy pár Vis Major bejegyzésnél ugyanolyan képek lettek beszúrva, nem figyelmetlenség, én akartam így  amúgy örök hála a pikcsörök készítőinek, zseniális alkotások)

5 / 5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése