2018. április 26., csütörtök

CLAIRE CATER: SZÉP ÁLMOKAT


EREDETI CÍM: THE CAN'T SLEEEP COLOURING BOOK
KIADÓ: MAGNÓLIA
OLDALSZÁM: 128
MEGJELENÉS ÉVE: 2015
MŰFAJ: KIFESTŐKÖNYV

FÜLSZÖVEG:
Söpörd ki az elmédből az aggodalmakat, és dobd fel az álmatlan órákat egy kis pihentető színezéssel. 

Kreatív műalkotásokat tudsz létrehozni, és rögtön érezni fogod: nagyon könnyű jólesően beleveszni a színezésbe, és ezalatt a gondok messze szállnak. 

Ha kiszínezed ezeket a csodaszép, békés mintákat, magad mögött hagyhatod a bánatot, és az agyad relaxáló üzemmódba vált át. Akár ágyban fekvő betegek is kipróbálhatják - kis energiabefektetéssel mesteri alkotásokat hozhatnak létre. 

Ha pedig elmúlik a stressz, rögtön vége a bárányok számlálgatásának, és pihentető álomba merülhetsz. 

A könyvet először is köszönöm szépen a Magnólia Kiadónak! Fel lett adva a lecke, hiszen ilyen témájú könyvről még nem készítettem recenziót, de mindig is szeretem feszegetni a határaimat. Miért ne sikerülhetne, nem igaz? Tiszta pszichológia... ha valamit gyakran mondogatsz, egy idő után hinni is kezdesz benne, ezért nagyon nem azt kéne hajtogatni, hogy úgysem jön össze, és hasonlók. Bár senkivel sem... de magammal különösen nem szeretek kitolni. 
Képzőművészeti vénám egyáltalán nincs, a rajzórák számomra lassan, és gyötrelmesen teltek. Bár mindent lerajzoltam amit kellett, de ami másnak fél óra, az nálam hetekbe telt.
És milyen jó, hogy feltalálták a színezős könyvet. Ez pontosan nekem való. Így olymódon is tudok szép képeket alkotni, hogy ne nekem kelljen a ceruzavonásokat megcsinálnom. Mert az kemény falat lenne. Csak a színeket kell segítségül hívnom, a forma, vonalak, mintázatok adottak.
Ahogy belelapoztam a könyvbe, valóban sok, szép és kreatív ábrázolással találkoztam, amik már így  fekete-fehéren is gyönyörűek.
És tényleg megnyugtató hatással van ránk az, ha csak leülünk este az ágyunkra vagy egy kényelmes fotelba, és a percek vagy a bárányok számolgatása helyett alkotni próbálunk, ezzel segítve át magunkat az álmok birodalmába. Így biztosan szebbek és nyugodtabbak is lesznek az álmaink. Kikapcsolunk, csak a rajz van és mi. A színek beleolvadnak a formákba, a képzelet szárnyra kel. Ha meglátunk egy hatalmas, komplexen összetett rajzot, felötlik bennünk: ez bizony türelemjáték, viszont ettől nagyon gyorsan el kell vonatkoztatni... a lényeg azon van, hogy kizárd a külvilágot, és a formával teremts kapcsolatot. Építs, ne zavard össze a dolgokat  a lépésről-lépésre a fontos, nem pedig az idő. Az időnek itt nincs jelentősége. Az idő most nem ellenséged. A rajzolás, a kifestő is olyan, mint az írás az írók számára. Bezárkózunk abba a világba, amit csak a művünk és mi uralunk, és próbáljuk benépesíteni ingerekkel, élményekkel, gondolatokkal. Az üres teret élettel telítjük.
Kiskoromban sok kifestőkönyvet kaptam anyutól, és mindig élvezettel vetettem bele magam a Disney hercegnők vagy más rajzfilmfigurák színezésébe. Akkor még annyira nem akadályoztak a vonalak, a határokat gyakran áttörtem, és így érdekes eredményt produkáltam olykor, ami mosolyt csalt ki anyuból, és belőlem is, mikor újra megtekintettem, így 15 év távlatából akkori alkotásaimat. Bár most sem szeretem ha határok közé vagyok szorítva, de a vonalak és a színek által akkora szabadságot kapunk egy ilyen kifestő esetében, hogy ez a veszély nem is igazán fenyeget.
Szerintem nincs ember, aki ne találkozott volna az alkotás ezen formájával, ami nem önbecsapás, hanem igenis van motiváló ereje. Tudunk szépet létrehozni, ha akarunk. Nem kell hozzá más, csak lelki nyugalom, és a zavaró tényezők kizárása. Csak ennyi időre. Amíg feltöltődsz energiával, és megtisztulsz a napi gondoktól, hogy újult erővel indulj másnap csatába, eleve győzelemre ítélve.
Az alkotás szelleme igenis segít abban, hogy magadra találj, hogy eljuss az önkifejezéshez. A borítóra tekintve is láthatjuk, hogy amint leszáll az éj, és közeledünk a lefekvéshez, illetve készülünk átlépni abba a világba, amit sikeresen idomíthatunk olyanra, amilyenre szeretnénk. Olyanra színezzük álmainkat, hogy az a világ fantáziadús és élményekkel teli legyen. A bárányok számolása csak egy lehetséges verziója önmagunk álomba csábításának. Aztán ott van a Hold is, és mögötte a végtelen univerzum, ami azt szimbolizálja, hogy minden de minden lehetséges. A fantáziának nincsenek korlátai. Az lehetsz, aki akarsz! Határ a csillagos ég!

5 / 5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése