2018. április 26., csütörtök

BOOK TAG - NÉPSZERŰTLEN VÉLEMÉNYEK

Book tag-et már vagy ezer éve nem csináltam, pedig érkezett pár meghívásom. De hát ugye, az idő... ám most, nyaralás alatt egyet pótolok a száz közül. Aztán idővel a többire is sor kerül. Vagy ne tegyek könnyelmű ígéreteket? 
Következzen Annie felkérésére a népszerűtlen vélemények :)

01. Egy népszerű könyv vagy sorozat ami nem tetszett.
Széthullott birodalom. A Tövisek hercege abszolút mélypont volt az életemben. Az első részt is alig bírtam végigolvasni. Nem értem azt a hatalmas áradozást, amit lenyomtak róla... 


02. Egy népszerű könyv vagy sorozat amit mások nem bírtak, neked viszont bejött.
Tündérkrónikák. Egyértelműen. Szerintem a regény világa, mitológiája fantasztikus, a karakterekről nem is beszélve. Találkoztam sok negatív véleménnyel a sorozatot illetően, de hát ízlések és pofonok :)


03. Egy szerelmi háromszög ahol a főszereplő nem azzal a karakterrel jött össze, akinek te szurkoltál; vagy egy OTP (one true pairing), ami szerinted pocsék. 
Most hirtelen Edward és Bella ugrott be...  a napon világító vámpír fiú sosem volt a szívem csücske. Egyáltalán nem tudtam beleélni magam abba a romantikus nyáltengerbe amit levágtak előttem. Nem volt őszinte. Felfoghatatlan, hogy Kristen Stewart hogyan lehetett szerelmes ebbe a srácba, aki a férfiasság legkisebb jeleit sem viseli magán. Na... tudnám még ragozni, de elég ennyi. 

Jaaaaajjjjjj
04. Egy népszerű műfaj, amit te nagyon ritkán olvasol.  
Talán a horror. Ezzel a műfajjal írott formában még nem nagyon kísérleteztem. Elég parás vagyok, így érthető. Mozgóképen sem jönnek be az ilyen filmek, így a könyveket is igyekszem hanyagolni. 


05. Egy népszerű író akit nem tudsz megszeretni.
Hűha, sajna több ilyet is tudok mondani... kezdetnek itt van Mark Lawrence, akinek sem a stílusát, sem a mondanivalóját, sem a könyveit nem tudtam közel érezni magamhoz. Aztán itt van E. L. James a szürkéjével, amiben eddig nem sikerült semmilyen irodalmi értéket felfedezni, pedig én tényleg próbálkoztam. Engem Cassandra Clare eddigi munkássága sem győzött meg. De ennyi név talán elég is lesz ehhez a ponthoz. 


06. Egy népszerű könyves toposz, ami már a könyöködön jön ki. (pl. elveszett hercegnő, korrupt szerető, szerelmi háromszögek stb.)
YA könyvek unalomig elhasználódott kliséje, miszerint tinik mentik meg mindig a világot, de közben annyira idiótán gondolkoznak, beszélnek, viselkednek, hülyeségeken vitatkoznak, hogy még abszurdabbá válik az amúgy is elég abszurd szituáció. Aztán itt van a szerelmi három vagy már ki tudja hány szög. Ez szerintem már nagyon gáz. A kötelező izmos testű, szépfiú, aki mindig akkor bukkan fel, mikor a hősnő belekeveri magát valami olyan helyzetbe amit önmagának generált. Van még... folyt.köv. :)

07. Egy népszerű könyvsorozat, ami téged egyáltalán nem érdekel. 
Mondjuk az Árnyalat trilógia egyik darabjára sem vagyok kíváncsi. Láttam már filmen, és el is kezdtem olvasni még a régebbi fordításban, de ez annyira borzalmas volt, hogy inkább hanyagoltam. Talán... majd... egyszer... 


08. A mondás úgy tartja: "a könyv mindig jobb, mint a film", de melyik filmet vagy tévésorozatot kedveled jobban, mint a könyvsorozatát?
Hmmmm számomra ilyen, meglepő módon A Gyűrűk Ura és az Útvesztő. Valahogy sokkal jobban visszaadták a hangulatot, jobban bele tudtam élni magam az ábrázolt világba, mint olvasott formában. Néha előfordul ez is, de tényleg nagyon ritkán, mert általában valóban a könyv szokott jobban tetszeni. De ezekben az esetekben szerintem a mozgóképes verzió kifejezőbb és teljesebb volt. 



Köszi, hogy elolvastátok, ha nektek is tetszett, töltsétek ki ti is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése