2018. április 24., kedd

LIEBSTER BOLG AWARD

LIEBSTER BLOG AWARD

Én is díj-jelölt sorba léptem Annie által, akivel pár éve örökbe fogaduk egymást. Azóta dúl a testvéri szeretet. Megdobott ezzel az award-al, aminek tényleg örülök, mert még nagyon kezdő blogozónak számítok. Teljesen újszülött a virtuális naplóm. És még van hová fejlődnie. De legalább elkezdtem. Remélem annyira nem csinálom rosszul, bár a tájm néha nagyon kevés bír lenni, holott az ötletek csak úgy buzognának belőlem. Van ez így. No de segáz. Csapjunk a lecsóba. 

A kérdések és a válaszaim:

1. MIT SZERETSZ JOBBAN: OLVASNI, VAGY FILMET NÉZNI?
Ez nálam nagyon egyértelmű, nem ejtett mélygondolkodóba a válasz. Természetesen az olvasásra szavazok, manapság már sokkal jobban leköt, mint a filmek. Bár ez régebben sem volt másként, csak akkor még gyakrabban időztem a  TV előtt. A könyvek megadják nekem azt a plussz élményt, hogy én képzelhetem el a karaktereket, saját magam vihetem mozgóképre a történéseket. Mert én így olvasok, egy belső vetítőn folyamatosan peregnek az események. Totál kikapcsolok ilyenkor, mintha a külvilág megszűnne létezni, átlényegülök a betűk által feltárt világba. Csak Karen Marie Moningot tudom idézni: "A filmek megmondják, mit gondolj. Egy jó könyv megengedi, hogy legyenek saját gondolataid.

2. MEG VAGY ELÉGEDVE A MAI KÖNYVADAPTÁCIÓKKAL?
Kényes kérdés, mert általában nem szoktam elégedett lenni velük. A könyvet mindig jobbnak tartottam, talán az egyetlen kivétel A Gyűrűk Ura. Bár az már nem számít mainak. A mostani felhozatal nem tűnik túl ígéretesnek számomra. Valahogy herótot kapok attól, ahogy egy-két mozi szabályszerűen likvidálja az alapjául szolgáló könyvet. Épp ezért csak remélni tudom, hogy a kedvenceimből nem készül semmiféle film, mert úgy tökéletesek, ahogy vannak: ÍRVA. 

3. MILYEN ZENÉT SZERETSZ? KEDVENC BANDÁD ESETLEG?
Élek halok a kelta zenéért. Egyszerűen nagyszerű. Az írek nagyon a szívem csücske, egyik favorit a The Corrs. Persze szeretek más dallamokat is, pl. Madonna, Aqua, X-Perience de még sorolhatnám. Amúgy mindenevő vagyok zene tekintetében (na jó, majdnem minden, a jóízlés határain belül).

4. MEGOSZTANÁL EGYET A CIKIS TÖRTÉNETEID KÖZÜL?
Igen, miért ne? Priviben olvashatod is. Ha tetszett, kiszínezzük és blogosítjuk. ;) 

5. KIS KORODBAN MI AKARTÁL LENNI?
Még egyáltalán nem állítanám, hogy felnőttem. Szóval, elég sok minden, a kis hableánytól kezdve az űrhajósig. Vagy szűkítsük a kört? Egy biztos, az sosem, ami most vagyok.

6. MIT SZERETSZ A BLOGOLÁSBAN?
Amit leírok, az nem vész el... max átalakul. Ha már egy irományt is közzéteszek, úgy érzem alkottam valamit, ami az enyém, még ha nem is sikerült klasszisan szuperre. Az már csak hab a tortán, ha mások el is olvassák, és ha még tetszik is nekik... extázis. 

7. HOGY LÁTOD MAGAD 10 ÉV MÚLVA?
Egyelőre sehogy. Nem szeretek a jövőbelátáson filozofálgatni. Olyan világban élünk, ahol még máról holnapra is érhet meglepetés, nemhogy 10 év távlatában gondolkodva. 

8. MELYIK ÁLLATOT SZERETED, ÉS MELYIKTŐL FÉLSZ A LEGJOBBAN?
Én nagyon sok állatot szeretek, már kicsi korom óta nagy állatbarátnőnek számítok. Nincs olyan, hogy legjobban, az állatok megérdemlik, hogy szeressük őket. Eddig még egy állat sem váltott ki belőlem halálos félelmet. Na jó, ez hazugság. A darazsak egyszerűen kikészítenek. Ha egy ilyen lény szabadul a szobámba, inkább kiköltözöm arra az időre, míg el nem távolítják az illetéktelen behatolót. Megnyúvasztani őket sem tudnám, inkább kipakoljuk a röppentyűket oda, ahonnan jöttek. Aztán még lássuk csak... ha összefutnék egy medvével Kárpátjárás közben, lehet, hogy megérezném ennek a mítingnek is az utórezgéseit. Ettől parázok aprót, meg a vízi világban sem szeretnék összebukkanni mondjuk cápafélékkel. Az óceán már az ő felségterületük. El van túlozva a Cápa múví, nem kicsit, de nem is a fehér cápa a legveszélyesebb... 

9. JÁTSZOL VALAMILYEN HANGSZEREN?
Nem és nincs is betervezve.

10. HA EGY FILMES VAGY KÖNYVES KARAKTER BŐRÉBE BÚJHATNÁL EGY NAPRA, KI LENNE AZ?
Hát ez roppant nehéz kérdés... nem is tudom rá a választ... még alszom rá sokat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése