2018. április 26., csütörtök

BOOK TAG - NÉPSZERŰ VÉLEMÉNYEK

Gondoltam, ha már a népszerűtlen véleményeket megosztottam, miért ne írnék a népszerűekről is. Sorban állnak a jegyzeteimben a book tag-ek, ideje lenni csökkenteni a listát. Erre is egyébként Annie hívta fel a figyelmem... mint a többire. Köszönöm! Igyekszem, ahogy tudok :)
Akkor hát rajta... 

01. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit szeretnél, ha mások is úgy szeretnének, mint te.

Sok sorozatot és könyvet szeretek, ezért nagyon nehéz kiragadni egyet a rengeteg regény közül. Ha mégis muszáj, legyen a Halkirálynő sorozat :)
Vavyan Fable igazán egyedi stílussal bír, és sikerült megalkotnia a szórakoztató irodalom egyik legjobb női karakterét Denisa Wry személyében. Már így is sok-sok részen keresztül nyomozhatunk, akciózhatunk és nevethetünk együtt a vagány zsarulánnyal és a Nagyszerűek csapatával. Bízom benne, hogy olvashatunk még újabb kalandokat a már megismert szereplő gárdával.  





02. Egy betervezett könyv vagy sorozat, amit szeretnél szeretni. 
Oh, én nagyon szeretném szeretni az Outlander sorozatot. Az első részét le is daráltam nagyon gyorsan, de utána kicsit megcsappant az érdeklődésem irányába. Talán a túlsztárolás az oka, hogy csömöröm lett. Azért nem adom fel, hiszen eddig mindegyik része megvan. Ki tudja... A sorozatot is megnéztük a nyári szünetben, szóval már a szereplőket is el tudom képzelni, de ez is kicsit zavar az olvasmány élményben. Jobb szeretem én castingolni azt a könyvet, amit olvasok. 



03. Egy szerelmi háromszög, ami szerinted úgy jó, ahogy van, vagy a legkedvencebb regényes szerelmespárod. 
Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy nem kimondottan rajongom a romantikus regényekért. Vannak nagyon jók, de én akkor is inkább más felé kacsintgatok. Ha választanom kell, inkább a krimi és a kalandosabb fantasy felé húz a szívem, és nem szeretem az olyan felállást, ahol a pasi már-már pátoszosan színpadias, és a nőt nem engedi még levegőhöz sem jutni, annyira védi mindentől. A legjobb az arany középút. Erős, határozott karakterek mindkét oldalon. Tehát az olyanok, mint Barrons és Mac, vagy Cat és Bones. A szerelmi háromszögeket pedig egyáltalán nem kedvelem. Felesleges és sokszor nagyon erőltetett konfliktusforrás. Ezzel azt hiszem, válaszoltam is a kérdésre :)

04. Egy népszerű műfaj, amit gyakran olvasol. 
Yesss! Korábban a fantasy mindent elnyomott, szinte csak ezt a műfajt bújtam, de most a krimi és thriller is kezd előtérbe kúszni. Imádtam Angela Marsons-tól az Elfojtott Sikolyt, A Navarra trilógia is zseniális Dolores Redondo tollából. Aztán ott van a Millenium tetralógia és a Követők is. Az külön szimpatikus, mikor a nyomozásba beleszövődik egy kis mitológia és misztikum. 

05. Egy népszerű vagy közkedvelt karakter, akiért te is odavagy. 
Húha de sokan vannak. Már említettem korábban, én típusokat tudnék inkább mondani. Nagyon kedvelem az erős, határozott női karaktereket, az ellentmondásos személyiségeket mélyebb jellemrajzzal. Az intelligens gonoszokat. Kim Stone (Elfojtott sikoly), Denisa Wry és Mogorva (Halkirálynő), Mac és Barrons (Tündérkrónikák), Amaia Salazar (Navarra trilógia) ... és így tovább...

06. Egy író, akit kedvelsz. 
Egy? Nagyon sok írót és írónőt kedvelek, de ez a "kedvelés" inkább a munkásságuknak szól. Na jó, akiket személyesen is ismerek, őket leszámítva. Mert őket a természetük miatt is. (Sipos Gergő, Mason Murray, Leda D'Rasi, John Cure, A.O. Esther, Vivien Holloway... de a sor itt messze nem ér véget... Szóval rengetegen vannak.

07. Egy népszerű könyves toposz, amit még mindig nem unsz.
Én szeretem, ha a világ kicsit kifordul a sarkaiból, amikor nem a kikényszerített happy endet kapjuk. Amikor a főhőst nem lehet besúvasztani a "jók" halmazba, hanem bizony hordoz magában ellentmondásokat - kedvelem a "jó" rosszfiúkat vagy a "rossz" jófiúkat? (Colin - Engem láss!) (tisztelet a kivételnek) :) És azt sem bánom, ha a világmegmentő nem egy mácsó szuperhős, hanem egy kemény csaj, akit nem kell félteni. Természetesen álljanak mellette férfi kollégái, mert úgy az igazi, de ne szorítsák háttérbe, mondván: ő nő, mindentől óvni kell. Legyenek egyenrangú felek. Ezért imádom a Halkirálynőt, a Vis Majort, a Napernyő Protektorátus sorit - filmben az X-Ment stb.

08. Egy népszerű könyvsorozat, amit előbb-utóbb el szeretnél olvasni. 
Szeretnék végre pontot tenni a Gombnyomásra sorozat végére. Aztán itt Millennium, amit elkezdtem, de időm eddig sajnos nem volt rá. Az Anne regényeket is nagyon szeretem. Fojtatódjon a sor a LuxennelOutlanderVérvonalak és az Anita Blake of course :)

09. Szerinted melyik az eddigi legrosszabb regényadaptáció, amit eddig láttál.
Nézzük csak... A szürke ötven árnyalata, de itt a könyv és a film is katasztrófa, tehát lapozzunk :) A Vámpírakadémiáért nagyon haragszom, mert bizony kegyetlenül elrontották. Ha kicsit több energiát fektetnek bele, szuper film is lehetett volna belőle. Bár nem volt olyan nagyon gáz, de Az Éhezők viadala sem úgy sikerült, ahogy kellett volna. Most ennyi ugrik be, de tuti több is van. Azt majd hozzáírom :)

10. Egy könyv, aminek nagyon várod a megjelenését. 
Oh, erre most nagyon könnyű válaszolni :) Már tűkön ülve várom a legújabb Kim Stone kalandot Angela Marsonstól. A kissé nyers modorú nyomozónőt kemény fából faragták, alig várom, hogy végre újra együtt nyomozhassunk. Természetesen várom már Sara Raasch-tól a Hó, mint hamu folytatását is, ami a Jég, mint tűz névre hallgat. De a Nyári emlékek harmadik részét is, Harper történetével. Legyek kicsit elfogult itt a végén: a Mogul Kiadó könyveit szintén nagyon-nagyon várom!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése